Saturday 12 December 2009

SLR

ni nk story sket la. aku pon kdg2 pk awat jd mcm ni.
skrang trend da brubah. dlu semua pakat2 nk bli camera yg makin kecik,makin nipis.
klw bleh,nk je yg camera yg lg kecik dr hp.
semenjak dua menjak ni,bdk2 remaja dah ramai tukar taste. kebanyakan la. bukan semua. tp alomst semua la kan. semua nk pakai dslr.
pebende dlsr tu? best ke? nk cite la member aku aku sanggup ari2 mkn megi.simpan duit. beli dlsr yg mhl2.
dah beli dah dlsr mhl.lens pulak nk bli. dok pi kedai sana,sini, cari lens pulak. lens murah2 tak main, "tak tahan lama" dia ckp. hm,mmg pon,benda mahal je tahan lama kan. then,lens dah lepas,tripod pulak. " tak lengkap la slr xde tripod,xpro la kawan". mcm2 kena bli aku pk.
aku pon ade nawaitu jgk nk merasa pakai slr kan. tgk dok click sana amek gambar,kakko ii org jepon ckp.(bergaya la dgn camera gedabak yg mcm pro)
haaa,tu story member aku. bila dah kene kt diri seniri,br tau ketagih nk bli mendalah2 slr ni.
br aku tau,ceni ke rse nye ade slr. aku TERbeli slr lumix di awal penglibatan slr. yela..amateur lg.pakai yg bese2 dlu. kne practice2 dlu amek gmbar.mende ni tak ssh,cume kne ade style seniri je. dan yg penting aku rs,BAKAT. xde bakat,hasil same je mcm korg gune camera digital. baik tak pyh pakai slr kan.
then,bila aku rs cam dah pro sket,TERbeli pulak slr nikon. (haish,duit lg). then bermula demam slr. acara mengabiskan duit membeli lens yg padu2. klw tak beli,tak up to date la org kate. hehe.
stakat ni ,aku puas hati la ngan slr aku. sbb aku pakai lens yg rare shj. nt la aku post pic yg cun2. pic awek2 jpon yg comey pon ade.hehe.
chowz.

2 comments:

  1. wow!
    sy sgt jeles la!!
    mau bli jgk!! tp duek nope inaf la!!
    omg! mau bli!!!
    haha...
    owh... kne de bkat ek?
    nwy, if bli pon yg mhl2, if xde bkt, xguna gak ek?
    hehe..
    auwh! jual la dslr terbaru awk kt sy!
    haha...
    utang dlu, t kje da byar.. =p

    ReplyDelete
  2. hamboihh..klw jual,sy nk gune ape cik akak..da la nk utang..ish3..

    ReplyDelete